Feedback
I.D.: 94715487

Modernizácia trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry (mimo), 5. etapa

Druh zákazky
Práce
Dátum publikovania
18.03.24
Typ oznámenia:
Predbežná informácia
CPV kódy
45234100-7 45234116 45234115 45231400 45221111 45221112 45221242 45221211 45221220 45100000 45112700 45112000 45213320 45231113 45233144 45262620 45300000 45316100 45314310 45110000 45111200
Miesto dodania:
Žilinský kraj
  • Stiahnuť
  • Tlačiť
  • Poznámky
    Pridávajte si zákazky medzi obľúbené, pozývajte partnerov na testovanie a zapisujte si poznámky k zákazkám. Tieto funkcie sú povolené len pre prihlásených používateľov. Ak chcete získať k nim prístup, prihláste sa alebo sa zaregistrujte na bezplatnú skúšobnú verziu.
  • Preposlať
Opis:
Úsek železničnej trate výhybňa Paludza (Liptovský Mikuláš)–Liptovský Hrádok je súčasťou vetvy Va. koridoru č. V. Začiatok 5. etapy je určený v km 240,100, koniec etapy je v km 258,650. Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd: AGC z r. 1985 a z r. 1993. Hlavnými kritériami modernizácie železničnej infraštruktúry tohto ú...
Úsek železničnej trate výhybňa Paludza (Liptovský Mikuláš)–Liptovský Hrádok je súčasťou vetvy Va. koridoru č. V. Začiatok 5. etapy je určený v km 240,100, koniec etapy je v km 258,650. Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd: AGC z r. 1985 a z r. 1993. Hlavnými kritériami modernizácie železničnej infraštruktúry tohto úseku sú: • zvýšenie traťovej rýchlosti do 160km/h vrátane v čo najdlhších úsekoch bez náhlych rýchlostných skokov (do 20km/h) • priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC • únosnosť železničného zvršku a zodpovedajúca únosnosť železničného podvalového podložia pre triedu zaťažiteľnosti D4 UIC (hmotnosť na nápravu 22,5t) • priechodnosť železničných mostných stavieb pre zaťažovací vlak UIC-71 a priestorovú úpravu podľa STN 73 6201. Nové mosty navrhovať na zaťaženia podľa Eurokódu • prestavba železničných staníc pre dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a predjazdných koľají minimálne 750m, ostatných dopravných koľají 700m (výnimočne 650m); nástupištia s hranami 550mm nad temenom koľajnice (TK) dĺžky 250m vo všetkých zastávkach a staniciach, v staniciach s pravidelným zastavením vlakov EC, IC, Ex alebo R dĺžky 400m; peronizácia s bezkolíznym – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich a s úpravou všetkých komunikácií pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu • vylúčenie všetkých úrovňových priecestí – krížení s cestnými komunikáciami, t.j. vybudovanie nových konštrukcií nadjazdov, podjazdov a podchodov so súvisiacimi cestnými komunikáciami • komplexná prestavba trakčných vedení; trakčné vedenie bude priečne aj pozdĺžne delené do samostatných celkov s možnosťou miestneho i diaľkového ovládania odpojovačov • pokiaľ to prestavba železničných zastávok a staníc vyžaduje, rekonštruujú sa aj dotknuté silnoprúdové rozvody a elektrické osvetlenie, vybuduje sa elektrický ohrev • riadenie technologických procesov napájania pevných trakčných zariadení a vybraných elektrických odberov sa uskutoční miestnymi riadiacimi systémami ako aj diaľkovo riadenými systémami z dispečerských centier – Bratislava, Žilina • nové SZZ 3. kategórie na princípe elektronických stavadiel s väzbami na vlakový zabezpečovač, resp. systémy automatického riadenia rýchlosti vlakov; SZZ sa vybudujú pred koľajovými úpravami tak, aby zmenou programu sa SZZ prispôsobovalo stavebným postupom prestavby stanice • nové TZZ, ktoré sa vybuduje systémom automatických hradiel s nadstavbou pre kontrolu rýchlostí, pričom elektronické stavadlo SZZ plní funkciu TZZ v priľahlých úsekoch trate; súčasťou TZZ je aj vlakový zabezpečovač, umožňujúci prenos všetkých informácií potrebných pre riadenie rýchlosti vlaku z trate na hnacie vozidlo; predmetom stavby sú iba stacionárne zariadenia tohto systém; zariadenie v mobilných prostriedkoch, zabezpečujúce príjem informácií a výpočet maximálnej rýchlosti z hľadiska parametrov trate a jazdných vlastností vlaku, ako aj kontrolu dodržiavania maximálnej rýchlosti, nie sú predmetom stavby a budú súčasťou mobilných prostriedkov – rušňov • nová telekomunikačná technika – nové telekomunikačné vedenia na prenos dát a digitalizácia celej železničnej telekomunikačnej siete; s novými systémami prenosu dát sa ráta aj pri aplikácii kontroly a riadenia TP NET Samotný návrh modernizácie železničnej trate tohto úseku je vedený na pôvodnom telese len v ŽST Liptovský Hrádok. Za žilinským zhlavím ŽST Liptovský Hrádok sa nové trasovanie trate odkláňa z pôvodného telesa a trať sa napája na existujúcu pred košickým zhlavím výhybne Paludza. Preložka železničnej trate v návrhu trasovania modernizovanej železničnej trate s ohľadom na existujúcu železničnú trať je: začiatok preložky v sžkm 247,148 (nžkm 244,067) a koniec preložky v sžkm 263,476 (nžkm 258,650) (k. ú. Galovany), dĺžka preložky železničnej trate je 14,583km. Nové zábery územia tvoria okrem uvedenej preložky trate aj zábery vyvolané stavbou mimoúrovňových krížení, t.j. nadjazdov a podchodov a k nim prislúchajúcich komunikácií. Významnými stavebno-technickými prvkami, ktoré ovplyvnia architektonický výraz stavby a okolitú krajinu sú jednotlivé objekty, t.j. železničné mosty, cestné nadjazdy, podchody, zárubné a oporné múry, pozemné stavby, protihlukové steny, stožiare trakčného vedenia a elektrických vedení a vegetačné úpravy. Smerovo a výškovo je modernizovaná trať vedená s prihliadnutím na dodržanie požadovaných rýchlostných parametrov, základných podmienok pre priechodnosť a priestorovú úpravu (hlavne vo vzťahu k nadjazdom) a aby bola dodržaná požadovaná únosnosť mostov a priepustnosť nad vodnými tokmi pre storočné hladiny vody. Všetky terajšie úrovňové kríženia železničnej trate s komunikáciami budú zrušené a nahradené mimoúrovňovými – nadjazdmi, podjazdmi a podchodmi. Väzba na okolitú zástavbu a priľahlú cestnú sieť: Napojenie na okolitú zástavbu sa bude realizovať cez mimoúrovňové kríženia s modernizovanou traťou. Existujúce úrovňové kríženia tak budú nahradené nadjazdmi, podjazdmi a podchodmi v prirodzených súčasných miestach tak, aby sa zabezpečilo bezproblémové a bezpečné prepojenie z jednej strany železnice na druhú pre spoločenské aj hospodárske účely. Väzba na existujúce inžinierske siete: Pri výstavbe dôjde ku styku s existujúcimi inžinierskymi sieťami. V rámci stavby sú riešené preložky prípadne úpravy dotknutých sietí tak verejných ako aj železničných – elektrické vedenia VVN, VN, NN, VO, diaľkové káble, telefónne káble, VTL a STL plynovody, vodovody, kanalizácie, melioračné potrubia, všetky druhy káblov ŽSR. Stavba 5. etapy je delená na: UČS 408 ŽST Liptovský Hrádok UČS 409 Traťový úsek Liptovský Hrádok - Liptovský Mikuláš UČS 410 ŽST Liptovský Mikuláš UČS 411 Traťový úsek Liptovský Mikuláš – výh. Paludza K zásahu do biotopov európskeho a národného významu a k zásahu do chráneného vtáčieho územia Nízke Tatry v rámci 5.etapy nedochádza.
Zaregistrujte sa teraz na 7 dňové bezplatné testovanie a získajte prístup k tejto a mnohým ďalším zákazkám z Vášho oboru podnikania!

Prečo Tender.sk?

  • Najviac zákaziek z viac než 18 600 
    verejných a súkromných zdrojov

  • Individuálne nastavenie vyhľadávacích
    profilov

  • Osobný konzultant k dispozícii už
    počas testovania

  • Denné doručovanie nových zákaziek

Moja registrácia