Feedback
I.D.: 94715488

Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy. Časť: A.2 Vydrník (mimo) – Markušovce (mimo)

Druh zákazky
Práce
Dátum publikovania
18.03.24
Typ oznámenia:
Predbežná informácia
CPV kódy
45234100-7 45234116 45234115 45231400 45221111 45221112 45221242 45221211 45221220 45100000 45112700 45112000 45213320 45231113 45233144 45262620 45300000 45316100 45314310 45110000 45111200
Miesto dodania:
Košický kraj
  • Stiahnuť
  • Tlačiť
  • Poznámky
    Pridávajte si zákazky medzi obľúbené, pozývajte partnerov na testovanie a zapisujte si poznámky k zákazkám. Tieto funkcie sú povolené len pre prihlásených používateľov. Ak chcete získať k nim prístup, prihláste sa alebo sa zaregistrujte na bezplatnú skúšobnú verziu.
  • Preposlať
Opis:
Úsek železničnej trate Poprad-Tatry – Krompachy časť A.2 Markušovce (mimo) – Vydrník (mimo) je súčasťou dvojkoľajnej železničnej trate Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica SR/Ukrajina, ktorá je súčasťou vetvy Va. koridoru č. V., súčasťou trasy E 40 podľa dohody AGC z r. 1985 a súčasťou trasy C-E 40 podľa dohody AGTC z r. 1993. Hlavnými kritériami modernizácie železničnej infraštruktúry tohto úsek...
Úsek železničnej trate Poprad-Tatry – Krompachy časť A.2 Markušovce (mimo) – Vydrník (mimo) je súčasťou dvojkoľajnej železničnej trate Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica SR/Ukrajina, ktorá je súčasťou vetvy Va. koridoru č. V., súčasťou trasy E 40 podľa dohody AGC z r. 1985 a súčasťou trasy C-E 40 podľa dohody AGTC z r. 1993. Hlavnými kritériami modernizácie železničnej infraštruktúry tohto úseku trate sú: • zvýšenie traťovej rýchlosti • zvýšenie priestorovej priechodnosti • zvýšenie únosnosti železničného spodku • zvýšenie bezpečnosti prevádzky • zvýšenie bezpečnosti cestujúcich • zvýšenie kultúry, komfortu a plynulosti cestovania • zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo • zlepšenie a skvalitnenie životného prostredia Modernizáciou je nevyhnutné zvýšiť najvyššiu traťovú rýchlosť na 160km.h-1 v dlhých, súvislých úsekoch, vybudovať nové trakčné vedenie, nové zabezpečovacie a oznamovacie zariadenia a s tým súvisiace prevádzkové zariadenia, ktoré budú spĺňať vysoké technické nároky. Na základe týchto požiadaviek je potrebné opustiť železničné teleso existujúcej železničnej trate najviac na 60% jeho dĺžky. Stavba A.2 je delená na: - UČS 05 traťový úsek Markušovce – ŽST SPIŠSKÁ NOVÁ VES - UČS 06 traťový úsek Spišská Nová Ves – VÝH SPIŠSKÉ TOMÁŠOVCE - UČS 07 traťový úsek Spišské Tomášovce – Vydrník - UČS 14, ŽST KROMPACHY – ŽST POPRAD-TATRY – rádiový systém GSM-R a ETCS L2 (v úseku UČS 5-12) - UČS 16 CRD Poprad Stavba A.2 zahŕňa rekonštrukciu dopravnej cesty v časti t.ú. Markušovce (mimo) – Spišská Nová Ves - ŽST Vydrník (mimo) (riešia UČS 05 až 07) a realizáciu technologických častí stavby riešených v UČS 14 a 16. V rámci UČS 14 sa v rozsahu stavby vybuduje európsky vlakový zabezpečovací systém ETCS L2 a mobilná rádiová sieť GSM-R, ktorá je určená výhradne pre železničnú prevádzku. V rámci UČS 16 sa vybuduje v ŽST Poprad-Tatry nové CRD. Riešený úsek železničnej trate je v súčasnosti dvojkoľajný, elektrifikovaný jednosmernou prúdovou sústavou s napätím 3 kV. Najvyššia traťová rýchlosť dosahuje na veľmi krátkych úsekoch 120km.h-1, väčšinou 90 – 110km.h-1 a na niektorých úsekoch nie je vyššia ako 70km.h-1. Modernizáciou je nevyhnutné zvýšiť najvyššiu traťovú rýchlosť na 160km.h-1 v dlhých, súvislých úsekoch, vybudovať nové trakčné vedenie, nové zabezpečovacie a oznamovacie zariadenia a s tým súvisiace prevádzkové zariadenia, ktoré budú spĺňať vysoké technické nároky. Na základe týchto požiadaviek je potrebné opustiť železničné teleso existujúcej železničnej trate najviac na 60% jeho dĺžky. Riešenie stavby A.2 nadväzuje na existujúci stav železničnej trate v smere od ŽST Markušovce. Od začiatku úseku v nžkm 165,659 od ŽST Markušovce sa modernizovaná trať odkláňa smerom na juh k obci Teplička, kde sa zriaďuje nová ZAST Teplička v hlbokom záreze a následne križuje existujúcu trať v nžkm 166,955 a pokračuje po novom železničnom násype, železničným mostom prechádza ponad rieku Hornád a po krátkom násype vstupuje do nového železničného tunela Kalmanka. Za tunelom Kalmanka modernizovaná trať stále pokračuje mimo osi pôvodných koľají, estakádou križuje 2x rieku Hornád a následne sa dostáva na nový železničný násyp, kde sa zriadi aj nová železničná zastávka Spišská Nová Ves-Madaras. Po prekrižovaní cesty III. triedy sa preložka trate dostáva do koridoru existujúcej trate Spišská Nová Ves – Levoča, ktorú niekoľkokrát križuje a vchádza do ŽST Spišská Nová Ves. ŽST Spišská Nová Ves ostáva v pôvodnej polohe, ale úplne sa mení koncepcia jej koľajiska a nástupíšť. Za ŽST Spišská Nová Ves ostáva trať v ose pôvodných koľají (len s vyrovnaním oblúka v nžkm 175,500) cez celú obec Smižany až po nžkm 175,700. V tomto úseku sa nachádza existujúce železničné priecestie v sžkm 174,713 sa nahradí mimoúrovňovou okružnou križovatkou „Spišská Nová Ves-západ“ s dvoma železničnými mostami, ďalej existujúce železničné priecestie v sžkm 175,883 sa nahradí podchodom pre chodcov a cyklistov a križovanie s cestou III. triedy v nžkm 175,700, ktoré sa nahrádza mimoúrovňovou okružnou križovatkou „Smižany“ s dvoma železničnými mostami. V nžkm 175,700 sa pôvodná trať odkláňa smerom na sever a nová trať pokračuje v južnej preložke prakticky až do novej výhybne Spišské Tomášovce, ktorá sa navrhuje už v polohe starých koľají. Následne modernizovaná trať pokračuje v polohe existujúcej trate až po rozhranie s UČS 07 pred ZAST Spišské Tomášovce. Od ZAST Spišské Tomášovce po ZAST Letanovce modernizovaná trať 2 x križuje existujúcu trať. ZAST Letanovce je situovaná v novej polohe južnejšie od obce. V ďalšom úseku trať pokračuje v pôvodnej trase železnice a následne preložkou v hlbokom zárezu opätovne pokračuje po existujúcom telese až po ŽST Vydrník, kde sa napojí na zmodernizované koľajisko ŽST Vydrník (stavba A.1). Pre zníženie negatívnych účinkov hluku zo železničnej dopravy v zmysle hlukovej štúdie budú vybudované protihlukové steny. Výstavbou modernizácie železničnej trate, ako aj vyvolaných investícií dôjde k dotyku a v niektorých prípadoch aj k záberu biotopov. Ako náhrada za zabraté alebo stavbou zničené biotopy sa navrhujú revitalizačné opatrenia ochrany prírody a krajiny. Prednostne sa navrhujú revitalizačné opatrenia, ktoré sa môžu realizovať buď na navrhovanom zemnom telese alebo na plochách, ktoré vzniknú po demontáži existujúcej trate po spustení železničnej prevádzky na modernizovanej trati.
Zaregistrujte sa teraz na 7 dňové bezplatné testovanie a získajte prístup k tejto a mnohým ďalším zákazkám z Vášho oboru podnikania!

Prečo Tender.sk?

  • Najviac zákaziek z viac než 18 600 
    verejných a súkromných zdrojov

  • Individuálne nastavenie vyhľadávacích
    profilov

  • Osobný konzultant k dispozícii už
    počas testovania

  • Denné doručovanie nových zákaziek

Moja registrácia